Skip to main content
Τρεις μετρητές σακχάρου αίματος OneTouch

Συμβουλές για τη φροντίδα των ποδιών σας

Συμβουλές για τη φροντίδα των ποδιών σας

Τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορούν να προκαλέσουν νευρική βλάβη, η οποία μπορεί να προκαλέσει απώλεια αίσθησης στα πόδια σας. Αυτό σας καθιστά επιρρεπείς σε τραυματισμούς και λοιμώξεις των ποδιών. Οι πληγές αυτές μπορεί να μην επουλωθούν καλά και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έλκη στα πόδια που με τη σειρά τους μπορούν να οδηγήσουν σε ακρωτηριασμό, εάν δεν θεραπευτούν.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να ακολουθείτε αυτές τις συμβουλές ώστε να διατηρείτε τα πόδια σας υγιή:

  1. Ελέγξτε καθημερινά τα πόδια σας.
    • Για να διευκολυνθείτε στο να το θυμάστε, προσπαθήστε να το κάνετε μία συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα, όπως π.χ. όταν βγάζετε τα παπούτσια σας το απόγευμα. Ελέγξτε το κάτω μέρος των ποδιών σας (πέλμα), τα νύχια και ανάμεσα στα δάκτυλά σας.
    • Ψάξτε για κοψίματα ή φουσκάλες, κόκκινες κηλίδες, οίδημα ή μολυσμένα νύχια.
  2. Πλένετε καθημερινά τα πόδια σας.
    • Χρησιμοποιείτε μαλακό σαπούνι και χλιαρό νερό.
    • Πλένετε τα πόδια σας σε λιγότερο από πέντε λεπτά, χωρίς να τα μουλιάζετε, ώστε να μην ξεραθεί το δέρμα σας.
    • Στεγνώστε τα πόδια σας με μαλακή πετσέτα, ειδικά ανάμεσα στα δάκτυλα.
    • Μετά από το μπάνιο ή το πλύσιμο, εφαρμόστε ενυδατική κρέμα αλλά όχι ανάμεσα στα δάκτυλα όπου η υγρασία μπορεί να προκαλέσει την ανάπτυξη μυκήτων.
  3. Φροντίστε τα νύχια των ποδιών σας.
    • Εάν πρέπει να κόψετε τα νύχια των ποδιών σας, κάντε το αφού πλύνετε και στεγνώσετε τα πόδια σας, όταν είναι πιο μαλακά και μπορούν να κοπούν με μεγαλύτερη ασφάλεια.
    • Λειάνετε τις γωνίες με λίμα ή νυχοκόπτη ώστε να αποτρέψετε την ανάπτυξη των νυχιών μέσα στο δέρμα.
    • Επισκεφτείτε τον γιατρό σας για βοήθεια εάν δεν μπορείτε να δείτε, να φτάσετε ή να νιώσετε τα πόδια σας, ή εάν τα νύχια των ποδιών σας είναι χοντρά και μεγαλώνουν μέσα στο δέρμα σας.
  4. Σε περίπτωση που έχουν δημιουργηθεί πληγές, φουσκάλες, ερεθισμοί, εκδορές ή σκληρύνσεις, μην προβείτε μόνοι σας σε "επέμβαση" στις περιοχές αυτές, χρησιμοποιώντας ξυραφάκι, επιθέματα ή προϊόντα αφαίρεσης κάλων.
    • Χρησιμοποιήστε ήπιο απολυμαντικό και στη συνέχεια αποστειρωμένο επίδεσμο.
    • Ζητήστε βοήθεια από τον γιατρό σας, συμπεριλαμβανομένης της παραπομπής σε ποδολόγο.
  5. Προστατέψτε τα πόδια σας από τη ζέστη και το κρύο.
    • o Αποφύγετε την εφαρμογή παγοκύστης ή θερμοκύστης απευθείας πάνω στα πόδια σας. Εάν τα πόδια σας γίνουν λιγότερο ευαίσθητα, μπορεί να δημιουργηθούν εύκολα εκδορές ή φουσκάλες χωρίς να το καταλάβετε.
  6. Να φοράτε συνέχεια άνετα παπούτσια και κάλτσες.
    • Ποτέ μην περπατάτε ξυπόλητοι – ούτε μέσα στο σπίτι.
    • Τα καινούρια παπούτσια θα πρέπει να είναι άνετα όταν τα αγοράζετε – προσπαθήστε να αγοράζετε παπούτσια αργά το απόγευμα ή το βράδυ όταν τα πόδια είναι πρησμένα και αγοράστε αυτά που σας ταιριάζουν καλύτερα.
    • Να φοράτε τα καινούρια παπούτσια 1 με 2 ώρες την ημέρα, ώστε να εφαρμόσουν σταδιακά στα πόδια σας.
    • Να φοράτε βαμβακερές ή μάλλινες κάλτσες που βοηθούν τα πόδια σας να μένουν στεγνά.
    • Ελέγξτε το εσωτερικό των παπουτσιών σας πριν τα φορέσετε. Βεβαιωθείτε ότι η επένδυση είναι μαλακή και ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε στο εσωτερικό τους που θα μπορούσε να προκαλέσει τραυματισμό ή ερεθισμό.
    • Να φοράτε σταθερά, προστατευτικά παπούτσια που υποστηρίζουν επαρκώς τα πόδια- αποφύγετε τα σανδάλια, ανοιχτά παπούτσια που αφήνουν εκτεθειμένα τα δάκτυλα ή τις φτέρνες, ή τα φθαρμένα παπούτσια.

Σταματήστε το κάπνισμα – η χρήση καπνού μειώνει τη ροή του αίματος προς τα πόδια, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα στα πόδια.

CO/LFS/0416/0039